Condiţii de returnare
Ne dorim să fiţi pe deplin mulţumit atunci când cumpăraţi din magazinul nostru online. Dacă nu sunteţi încântat de produsul sau produsele cumpărate, le puteţi returna în condiţiile legii.
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014.
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 30 zile de la primirea produsului.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 30 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utilizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Rambursarea contravalorii produselor returnate se va face în cel mai scurt timp de la primirea produselor, în măsura în care clientul transmite informațiile necesare efectuării plății.
Contractului de vanzare defineste ca orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
De asemenea se mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale)
Consumatorul are următoarele responsabilități:
Pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit și preferabil în ambalajul original). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Carpatik Impex S.R.L. cu privire la decizia de de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 30 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin Carpatik Impex S.R.L.
Rambursarea sumelor primite ca plata, costurile returnarii produselor se vor face pe cheltuiala clientului, in termen de 30 zile de la denuntarea contractului .
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 2 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate de Carpatik Impex S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 30zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna:
1. Atunci cand reclamatia se face ulterior receptiei in lipsa curierului si se constata ca produsul a fost deteriorat
2. Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
3. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire personala / ingrijire dentara / igiena personala, uz casnic, casti);
4. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
5. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
6. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
7. Electrocasnice mici folosite sau cu urme de uzura sau desigilate;
8. Masini de tocat, aspiratoare, mixere, masini de facut paine, roboti de bucatarie, storcatoare de fructe-legume, mixere si blendere, expresoare, rasnite, masini de gatit, Exemplu: cafetiera nu trebuie sa fi fost folosita, blenderele / mixerele de bucatarie nu trebuie sa prezinte urme de utilizare, cuptorul de paine nu trebuie folosit, etc.;
9. Electrocasnice mari instalate / folosite sau cu urme de uzura;
10. Masini de spalat rufe si vase, frigidere, cuptoare incorporabile instalate, plite instalate, hote folosite, aparate de aer conditionat instalate, Exemplu: aragazul nu trebuie sa fie bransat la sursa de gaz, aparatul de aer conditionat nu trebuie sa fi fost instalat, combina frigorifica/frigiderele nu trebuie sa prezinta urme de utilizare / instalare, masina de spalat rufe/ vase nu trebuie instalata si pusa in functiune (sa aiba urme de detergent / lichide), etc.;
11. Produse pentru bucatarie si servire - se pot returna vasele si ustensilele pentru gatit, tacamurile si produsele pentru servit doar daca sunt sigilate;
12. Becuri, lanterne, prelungitoare, baterii, acumulatorii si incarcatoarele doar daca sunt sigilate;
13. Chiuvete si baterii si celelalte accesorii sanitare doar daca sunt sigilate;
14. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre, etc.;
15. Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile. Produsele care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate nu se mai pot returna. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.;
16. Produse de intretinere & cosmetica auto sigilate/nefolosite insotite de eticheta originala si integrala;
17. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare);
18. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil);
Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului;
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator;
Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat;
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.
Solicitarile de retur se notifica pe site-ul nostru catre Departamentul Suport Clienti sau prin prezentarea la sediul Carpatik Impex SRL cu produsul respectiv in termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor la sediul Carpatik Impex SRL se poate face de luni pana vineri in intervalul 10:00 - 16:00. Va recomandam expedierea prin curier.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
Produse aflate în garanție cu raport de service de înlocuire
Produsele pentru care unitatea de service abilitată a emis accept de înlocuire vor fi înlocuite cu un produs identic, sau, dacă acest lucru nu este posibil, se va returna contravaloarea acestora.
GARANȚIA PRODUSELOR
Toate produsele comercializate prin prezentul site sunt însoțite de certificat de garanție oferit fie de către producător fie de către societatea comercială care operează acest site. Condițiile de garanție sunt prezentate în detaliu pe certificatul de garanție.
În cazul apariției unor defecțiuni după achiziționarea produselor, te poți adresa direct unui service autorizat. Numerele de telefon pentru service-urile autorizate din România se pot găsi pe certificatul de garanție sau online, pe site-ul oficial al producătorului.
AICI SE POATE COMPLETA FORMULARUL DE RETUR.
Suport clienti Luni - Vineri : 09:00 - 18:00 ; Sambata 09:00 - 14:00
0732151500 0732151501 comenzi@carpatik.ro